Školka neškolka

Školka neškolka je alternativou předškolního vzdělání, kde se většina aktivit odehrává venku v přírodě, ale i ve městech při poznávání nové městské divočiny. Jsou to místa, které v dětech rozvinou více zájmu, otázek, sebepoznání i vnitřní motivace. Školka neškolka je založena na komunitním přístupu, který funguje na značné spolupráci rodičů a průvodkyně.

Základní myšlenka

Základní myšlenkou Školky neškolky je právo každého člověka na svobodné poznávání světa kolem nás a utváření mírumilovných hodnot ke vztahu k přírodě i lidem.

Proč jsme založili Školku neškolku?

K projektu nás dovedl vnitřní pocit, že tady něco chybí. Něco, co nám dává volbu rozhodnou se a zvolit pro děti možnost být venku. Ovšem, neznamená to být celé dny v lese, ale i ve městech, poznávat všechny obory dnešního světa a hledat v nich svá uplatnění. Poznávat reálný svět, moci si ho osahat a vyzkoušet. Našim cílem je věnovat dětem sebepoznání a nevzít jim jejich přirozenou vnitřní motivaci.

Zázemí

Naším celoročním zázemím je zahrada s dřevostavbou. Zahrada je pro nás důležitou součastí. Je spjata se svobodným pobytem dětí venku, tak aby prostředí bylo pro děti bezpečné a nabízelo jim místo pro jejich kreativitu. Součástí pro hru dětí je pískoviště a zahrádka k pěstování. 

Průvodce

Školka neškolka je založena na přátelském a respektujícím vztahu mezi naší průvodkyní a dítětem i mezi dětmi navzájem. Nasim cílem je vytvořit takové podmínky, aby se mohly děti co nejlépe rozvíjet svým vlastním, jedinečným způsobem. Koncepce Školky neškolky je založena na komunitním přístupu a je ve značné spolupráci s rodiči. Tedy výlety, exkurze a další aktivity jsou otevřené pro všechny rodiče, kteří se v určitý den chtějí účastnit. 


Lucie Kostková

(asistent)

Vystudovala jsem Provozně ekonomickou fakultu Mendelovy univerzity v Brně. Po dokončení studia byl mým hlavním oborem marketing, ve kterém jsem pracovala až do nastoupení na mateřskou dovolenou. Po narození našich dvou dětí se můj smysl života přesunul právě k dětem a všemu kolem nich. Děti jsou pro mě velkou školou a baví mě pozorovat, jak s chutí objevují svět.

Gabriela Dorňáková

(hlavní průvodkyně)

Jsem certifikovaná chůva s praxí a životem nasbíranými zkušenostmi. Ač mám vystudovaný potravinářský obor, mým životem se průběžně proplétá neustálý kontakt s dětmi. Ať už to bylo hlídání v dětském domově, au-pair, práce v sociálních službách či při volnočasových aktivitách jako je organizování a vedení dětských táborů. Ráda si s dětmi hraji a objevuji vše zajímavé ať je to v lese, u rybníka, řeky, parku či ve městě. Mám ráda přirozenost a přírodu, vše nové, co přináší poznání a úsměv na dětských tvářích. V projektu jsem průvodkyní a jejich pomocníkem při poznávání světa uvnitř i kolem sebe.


Inka Stavárková

(průvodkyně)

Mým životním cílem je sladit všechny součásti mého života v harmonicky fungující celek, přinášet pohodu a dobrou energii. Hodně času trávím v přírodě, jezdím na hory na turistiku. Ráda experimentuji v kuchyni a zajímám se o zdravý životní styl. 

Dana Pelcová

(dobrovolník)

 

Školka neškolka, Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!