Školka neškolka

Školka neškolka je alternativou předškolního vzdělání, kde se většina aktivit odehrává venku v přírodě, ale i ve městech při poznávání nové městské divočiny. Jsou to místa, které v dětech rozvinou více zájmu, otázek, sebepoznání i vnitřní motivace. Školka neškolka je založena na komunitním přístupu, který funguje na značné spolupráci rodičů a průvodkyně.

Základní myšlenka

Základní myšlenkou Školky neškolky je právo každého člověka na svobodné poznávání světa kolem nás a utváření mírumilovných hodnot ke vztahu k přírodě i lidem.

Proč jsme založili Školku neškolku?

K projektu nás dovedl vnitřní pocit, že tady něco chybí. Něco, co nám dává volbu rozhodnou se a zvolit pro děti možnost být venku. Ovšem, neznamená to být celé dny v lese, ale i ve městech, poznávat všechny obory dnešního světa a hledat v nich svá uplatnění. Poznávat reálný svět, moci si ho osahat a vyzkoušet. Našim cílem je věnovat dětem sebepoznání a nevzít jim jejich přirozenou vnitřní motivaci.

Zázemí

Naším celoročním zázemím je zahrada s dřevostavbou. Zahrada je pro nás důležitou součastí. Je spjata se svobodným pobytem dětí venku, tak aby prostředí bylo pro děti bezpečné a nabízelo jim místo pro jejich kreativitu. Součástí pro hru dětí je pískoviště a zahrádka k pěstování. 

Průvodce

Školka neškolka je založena na přátelském a respektujícím vztahu mezi naší průvodkyní a dítětem i mezi dětmi navzájem. Nasim cílem je vytvořit takové podmínky, aby se mohly děti co nejlépe rozvíjet svým vlastním, jedinečným způsobem. Koncepce Školky neškolky je založena na komunitním přístupu a je ve značné spolupráci s rodiči. Tedy výlety, exkurze a další aktivity jsou otevřené pro všechny rodiče, kteří se v určitý den chtějí účastnit. 


Lucie Kostková

(asistent)

Vystudovala jsem Provozně ekonomickou fakultu Mendelovy univerzity v Brně. Po dokončení studia byl mým hlavním oborem marketing, ve kterém jsem pracovala až do nastoupení na mateřskou dovolenou. Po narození našich dvou dětí se můj smysl života přesunul právě k dětem a všemu kolem nich. Děti jsou pro mě velkou školou a baví mě pozorovat, jak s chutí objevují svět.

Gabriela Dorňáková

(hlavní průvodkyně)

Jsem certifikovaná chůva s praxí a životem nasbíranými zkušenostmi. Ač mám vystudovaný potravinářský obor, mým životem se průběžně proplétá neustálý kontakt s dětmi. Ať už to bylo hlídání v dětském domově, au-pair, práce v sociálních službách či při volnočasových aktivitách jako je organizování a vedení dětských táborů. Ráda si s dětmi hraji a objevuji vše zajímavé ať je to v lese, u rybníka, řeky, parku či ve městě. Mám ráda přirozenost a přírodu, vše nové, co přináší poznání a úsměv na dětských tvářích. V projektu jsem průvodkyní a jejich pomocníkem při poznávání světa uvnitř i kolem sebe.


Inka Stavárková

(průvodkyně)

Mým životním cílem je sladit všechny součásti mého života v harmonicky fungující celek, přinášet pohodu a dobrou energii. Hodně času trávím v přírodě, jezdím na hory na turistiku. Ráda experimentuji v kuchyni a zajímám se o zdravý životní styl. 

Dana Pelcová

(dobrovolník)

 

Školka neškolka, Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky